KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Aktuality Hlinečtí senioři se na semináři učili, jak nenaletět prodejcům a akcím
Zpět

Hlinečtí senioři se na semináři učili, jak nenaletět prodejcům a akcím

Přidáno 8. 1. 2016
Ilustrační foto
pardubickykraj.cz/aktuality
Pardubice/Hlinsko – Podomní prodejci, nevýhodně uzavřené smlouvy či předváděcí akce a takzvaní šmejdi. Proti těmto neduhům pomáhá Pardubický kraj bojovat prostřednictvím seminářů o finanční gramotnosti. První seminář nového roku a celkově šestý se konal ve čtvrtek v Multifunkčním centru v Hlinsku.
„Občanské poradny v posledních letech řeší převážně velkou část dluhové problematiky. Chodí do nich lidé, kteří mají problémy s dluhy, a tak se Pardubický kraj rozhodl uspořádat osvětovou činnost, aby se lidé uměli dluhům vyhýbat,“ řekl radní Pardubického kraje zodpovědný za sociální věci a neziskový sektor Pavel Šotola, který se semináře osobně zúčastnil. „Snažíme se, aby byli lidé seznámeni se všemi nástrahami, které na ně číhají na ulici, v různých médiích a inzerátech. Velkou ohroženou skupinou jsou senioři, proto jsou tyto semináře zaměřeny právě na ně,“ podotkl Pavel Šotola.
 
Během více než hodinového semináře pod vedením lektorek Kateřiny Kotrlé a Michaely Davidové z obecně prospěšné společnosti MOST PRO se posluchači dozvěděli, jak se nenechat zlákat zdánlivě výhodnými nabídkami od podomních prodejců, předváděcími akcemi či slevami v obchodech. Všichni účastníci si mohli odnést brožurky Pardubický kraj proti dluhům, které obsahují praktické rady i kontakty na Občanské poradny. Ty poskytují bezplatně sociální poradenství. Společnost MOST PRO provozuje Občanskou poradnu v Hlinsku.
 
Při uzavření nevýhodné smlouvy se lidé mohou snadno dostat do finančních problémů a dluhů. „Nejhorší je před dluhy zavírat oči a neřešit je. Setkáváme se s případy, kdy ty dluhy dosáhnou takové výše, že jedinec přijde o byt. Řada lidí zkoušela oddlužení od různých firem, ale akorát zaplatili peníze a žádný výsledek nebyl,“ uvedl k tématu vedoucí odboru sociálních věcí, školství a zdravotnictví města Hlinska Martin Vtípil a nastínil kroky, které v souvislosti s dluhovou problematikou podnikají. „Pracovnice odboru sociálních věcí v rámci depistáže vyhledávají lidi, kteří mají dluh u města, případně se o nich dozví jinak. Navštěvujeme je, nabízíme naše služby nebo služby poradny MOST PRO. Bohužel většinou řešíme až následky a věci, které hoří, například pomáháme hledat bydlení. Raději bychom pomáhali s prevencí, ale to se moc nedaří,“ dodal Martin Vtípil.